Procescope
Process Map:
zobacz swoją firmę jak na dłoni

Zapytaj o ofertę

Mapa dla firm, które chcą zrozumieć, czym są i czym mogą się stać

Mapowanie procesów doskonale sprawdza się tam, gdzie zależności między np. oddziałami firmy i realizacją różnych celów (marketingowych, finansowych…) rosły i nakładały się na siebie przez dłuższy czas. Szczególnie widoczne zmiany przynosi w firmach:

Z długą lub złożoną historią

Z wieloma oddziałami

Działających w wielu branżach

Działających w trybie hybrydowym

Z dużą rotacją pracowników

Zwiększających zatrudnienie

Przejmujących inne firmy (M&A)

Chcących skalować działalność

Process Map to pierwszy krok do realnej i wykonalnej standardyzacji działań firmy. Gdy widzisz, gdzie jesteś, możesz skuteczniej planować, gdzie chcesz się znaleźć.

Cała firma na jednym diagramie

Aby planować rozwój firmy, musisz panować nad tym, jak firma działa i co robi. Nie można zaczynać od zera każdego miesiąca i z każdym nowym pracownikiem. Przyglądasz się, co przynosi właściwe rezultaty, zmieniasz to w procedurę, a potem wdrażasz ją jako standard dla wszystkich oddziałów i osób. Od powtarzalności działań przechodzisz do powtarzalności sukcesów.

Warto o tym porozmawiać
Od chaosu do porządku

Od chaosu do porządku

Diagramy mapujące procesy w firmie są równie złożone, jak sama firma. Mapa pokazuje ją od wewnątrz i z zewnątrz — poprzez relacje między pracownikami oraz poprzez współpracę z klientami. Tworzymy ją z wykorzystaniem najlepszych narzędzi informatycznych i biznesowych, stosowanych na całym świecie. Nagle wszystko, co robi Twoja organizacja, staje się widoczne i zrozumiałe.

Pracujemy z narzędziami:

  • Schemat Flowchart
  • ARIS
  • Diagram SIPOC
  • MS Office Visio
  • Strumień wartości VSM
  • Enterprise Architect
  • Diagram BPMN
  • MS Excel
  • Visual Paradigm
  • Draw.IO

Wdrożenie Process Book krok po kroku:

Podręcznik tworzymy dla klienta i razem z nim. Dobre procedury są zgodne z DNA firmy i pomagają jej we wszystkim, co ważne. Uważnie i z dbałością o każdy detal przechodzimy od pierwszej rozmowy do finalnego sukcesu:

1

Audyt

  • identyfikacja procesów
  • warsztaty i wywiad
  • katalogowanie informacji

Wszystko, co firma robi i co jest dla niej ważne, zbieramy w jednym rejestrze obszarów i procesów. Definiujemy początek i koniec każdego działania oraz określamy osoby i dokumenty wykorzystywane na całej ścieżce procesu. Powstały katalog to pre-mapa: ogromny materiał źródłowy drobiazgowo opisujący każdy aspekt życia organizacji.

2

Diagnoza

  • identyfikacja błędów do usunięcia
  • rozpoznawanie obszarów do poprawy
  • wskazanie potencjałów wzrostu

Wyciągamy precyzyjne wnioski z precyzyjnych danych: co warto wyeliminiować, co zoptymalizować oraz jakie nowe praktyki bądź narzędzia mogły by wprowadzić
organizację na ścieżkę wzrostu i wydajności. Odróżniamy ważne od nieważnego i budujemy ramy przyszłego skupienia się tylko na tym pierwszym.

3

Konstrukcja

  • tworzenie map procesów na różnych poziomie
  • mapowanie powiązań między procesami
  • podpięcie dokumentów i systemów

Starannie budujemy mapy wszystkich procesów organizacji w dogodnym dla klienta narzędziu. Wydzielamy obszary poszczególnych procesów, rozpoznajemy zależności, zaznaczamy redundancje czy wąskie gardła wydajności. Każde działanie konsultujemy z przyszłymi właścicielami procesu. To oni wykorzystają nasze wnioski w praktyce.

4

Kompletacja

  • przygotowanie repozytorium procesów
  • finalne wersje plików i systemów
  • ostatnie konsultacje

Finalne, oddawane klientowi repozytorium procesów jest niczym ‘umysł’ firmy: są w nim zapisane działania pracowników oraz zależności między nimi. Dzięki temu można tymi działaniami zarządzać z nową skutecznością. Repozytorium jest złożone, ale bardzo wygodne w obsłudze. To realne wsparcie dla pracowników i kadry zarządzającej.

5

Wdrożenie

  • przeszkolenie pracowników i zarządu
  • polityka zarządzania procedurami
  • uruchomienie repozytorium systemu

Każdy pracownik firmy ma jasno wytyczoną przestrzeń swoich kompetencji, odpowiedzialności i decyzyjności. Na szkoleniu ćwiczymy pracę z repozytorium na co dzień oraz jego edycję (w przypadku właścicieli procesów). Teraz mapa jest już naprawdę gotowa, i można zacząć podążać wytyczonym przez nią szlakiem.

2

Diagnoza

  • identyfikacja błędów do usunięcia
  • rozpoznawanie obszarów do poprawy
  • wskazanie potencjałów wzrostu

Wyciągamy precyzyjne wnioski z precyzyjnych danych: co warto wyeliminiować, co zoptymalizować oraz jakie nowe praktyki bądź narzędzia mogły by wprowadzić organizację na ścieżkę wzrostu i wydajności. Odróżniamy ważne od nieważnego i budujemy ramy przyszłego skupienia się tylko na tym pierwszym.

4

Kompletacja

  • przygotowanie repozytorium procesów
  • finalne wersje plików i systemów
  • ostatnie konsultacje

Finalne, oddawane klientowi repozytorium procesów jest niczym ‘umysł’ firmy: są w nim zapisane działania pracowników oraz zależności między nimi. Dzięki temu można tymi działaniami zarządzać z nową skutecznością. Repozytorium jest złożone, ale bardzo wygodne w obsłudze. To realne wsparcie dla pracowników i kadry zarządzającej.

Zapytaj o niezobowiązującą ofertę i terminy dla Twojej firmy

Mapa pokazuje, w jakim miejscu znajduje się firma — a to ważne, by określić, gdzie może iść dalej. Zapraszamy do rozmowy:

Zapytaj o ofertę

Co otrzymasz: kompletną mapę procesów i dużo więcej

Każda mapa to wiele warstw przydatnych informacji, które mogą zaprowadzić Cię w wartościowe miejsca. Wytyczamy ją dzięki wiedzy, doświadczeniu i pracy nad każdym szczegółem, by potem klient mógł swobodnie korzystać z wszystkich nowych opcji.

kompletna_mapa_procesow

PROCESS MAP

Co otrzymasz: kompletną mapę procesów i dużo więcej

Rejestr obszarów i procesów
Repozytorium procesów
Łańcuch wartości
Mapy obszarów
Mapy procesów
Opis powiązań
Czynności w procesach
Szkolenia wdrożeniowe
Lista dokumentów procesowych
Interim_manager

Wsparcie posprzedażowe:

Process Map to mapa również w tym sensie, że jest dopiero zapowiedzią pewnej drogi. Pokazujemy nią, gdzie warto dążyć, ale możemy też wspomóc klienta w samej podróży. Indywidualny charakter usług Procescope sprawia, że w sposób naturalny stajemy się na długi czas częścią zespołu klienta; działamy razem i we wspólnym celu. Jesteśmy nastawieni na perspektywiczną, współpracę i wsparcie na każdym etapie.

SUPPORT

Prawdziwy rozwój nigdy się nie kończy. Możesz liczyć na:

Opieka i rozwój repozytorium

Stałe zaangażowanie eksperta Procescope w repozytorium procesów Twojej firmy.

Utrzymanie repozytorium

Dzięki mapie procesów wiesz, gdzie chcesz dotrzeć. Biblioteka może w tym pomóc.

Szkolenia z pracy z repozytorium

Warsztaty i szkolenia dla pracowników i właścicieli procesów.

Modelowanie

Tworzenie dokładnego i praktycznego modelu optymalnego działania.

Firmowy workflow

Zaprojektowanie systemu do zarządzania procesami (tzw. workflow) w firmie.

To może wyglądać tak:

Kompletna mapa procesów to prawdziwe dane, dzięki którym uzyskujesz prawdziwe efekty:

  • standaryzacja operacji firmy
  • uniknięcie samowolnych działań pracowników
  • doskonały punkt wyjścia do stabilnego rozwoju
  • świadomość odpowiedzialności między działami
  • łatwiejsze rozwiązywanie problemów
  • głębsze rozumienie funkcjonowania firmy
  • mniej okazji do pomyłek
  • większa pewność siebie nowych pracowników
  • mniejsza zależność od doświadczonych pracowników
  • zmniejszenie strat (eliminacja wąskich gardeł)
Widzisz duży obraz, a to daje duże możliwości. Warto uruchomić je jak najszybciej — możemy Ci w tym pomóc.

Z dumą pracujemy dla:

Procescope |

To tylko kilku z wielu zadowolonych klientów naszego zespołu. Dołącz do ich grona, a na początek zapytaj o niezobowiązującą ofertę.

KONTAKT

Ty wykonasz pierwszy krok, my pozostałe:

Metodycznie i profesjonalnie, jak zawsze w Procescope.

Opisz nam, jaki problem chciałbyś rozwiązać w firmie, a my zaproponujemy dopasowany i niezobowiązujący plan działania:

Chcesz porozmawiać od razu? Działamy w dni robocze od 9:00 do 17:00.

609 801 360