Procescope
Process Book:
rozwiń firmę jednym podręcznikiem

Zapytaj o ofertę

Przewodnik dla firm, które chcą być lepsze, a nie tylko większe

Process Book jest idealny, gdy chcesz zwiększać jakość, a nie tylko ilość. Szczególnie efektywnie zwiększa efektywność i rentowność firm:

Z oddziałami w wielu miastach

Z oddziałami za granicą

Działających w wielu branżach

Działających w trybie hybrydowym

Z dużą rotacją pracowników

Zwiększających zatrudnienie

Przejmujących inne firmy (M&A)

Chcących skalować działalność

Dopracowany system zarządzania firmą ułatwia sprawne współdziałanie pracownikom na różnych stanowiskach, stażu i doświadczeniu. Dzięki niej ekspert obecny w firmie od lat oraz osoba wdrażająca się od miesiąca mogą mówić w imieniu firmy 'jednym głosem’.

Powtarzalność procesów to powtarzalność wyników

Aby planować rozwój firmy, musisz panować nad tym, jak firma działa i co robi. Nie można zaczynać od zera każdego miesiąca i z każdym nowym pracownikiem. Przyglądasz się, co przynosi właściwe rezultaty, zmieniasz to w procedurę, a potem wdrażasz ją jako standard dla wszystkich oddziałów i osób. Od powtarzalności działań przechodzisz do powtarzalności sukcesów.

Warto o tym porozmawiać
realne_wytyczne

Realne wytyczne, realne efekty

Działamy według planu, który zadziałał już w setkach firm w Polsce i setkach tysięcy na świecie. Stosujemy najskuteczniejsze modele i sprawdzone narzędzia zarządzania i optymalizacji biznesowej. Ten plan jest rygorystyczny i elastyczny zarazem. Każdy krok wynika z lat doświadczenia, ale każdy jest też dopasowany do specyfiki Twojej firmy. Twoja firma ma stać się lepszą wersją samej siebie, a nie inną firmą. To jest nasz wspólny cel.

Pracujemy z narzędziami:

  • Diagramy procesów
  • Strumień wartości VSM
  • Kaizen
  • Macierz RACI
  • KPI
  • Standaryzacja pracy
  • Eliminowanie marnotrawstwa
  • Organizacja miejsca pracy 5S
  • Problem solving
  • Zarządzanie wizualne
  • Matryca kompetencji
  • Checklista zarządzania zmianą
  • Diagram Ishikawy
  • DMAIC
  • PDCA

Wdrożenie Process Book krok po kroku:

Podręcznik tworzymy dla klienta i razem z nim. Dobre procedury są zgodne z DNA firmy i pomagają jej we wszystkim, co ważne. Uważnie i z dbałością o każdy detal przechodzimy od pierwszej rozmowy do finalnego sukcesu:

1

Audyt

  • warsztaty
  • wywiad
  • katalogowanie informacji

Poznajemy firmę w każdym szczególe: spotykamy się z pracownikami każdego szczebla, analizujemy procesy, uważnie przyglądamy się codziennym działaniom i uważnie słuchamy uwag zespołu i zarządu. Tworzymy precyzyjny obraz firmy takiej, jaka naprawdę jest w danym momencie — i tego, co chcemy w niej zmienić.

2

Diagnoza

  • identyfikacja błędów do usunięcia
  • rozpoznawanie obszarów do poprawy
  • wskazanie potencjałów wzrostu

Wyciągamy precyzyjne wnioski z precyzyjnych danych: co warto wyeliminiować, co zoptymalizować oraz jakie nowe praktyki bądź narzędzia mogły by wprowadzić
organizację na ścieżkę wzrostu i wydajności. Odróżniamy ważne od nieważnego i budujemy ramy przyszłego skupienia się tylko na tym pierwszym.

3

Konstrukcja

  • biblioteki procedur, instrukcji, metod i list
  • dokumentacja i materiały dla zespołu
  • selekcja i koordynacja rozwiązań

Kluczowy element budowy Process Booka dla Twojej firmy: zbieramy i koordynujemy ze sobą procedury na wszystkie stanowiska, tworzymy przyjazne instrukcje, dokumenty, praktyczne listy zadań i pomocne formularze. Z wielu szczegółów, informacji i działań budujemy bibliotekę która zmieni złożoną firmę w spójnie działający organizm.

4

Kompletacja

  • przygotowanie systemu informatycznego
  • finalne wersje plików i systemów
  • ostatnie konsultacje

Księga procesów i procedur jest tak dobra, jak intuicyjne jest korzystanie z niej przez każdego pracownika na co dzień. Typ systemu zależy tylko od możliwości i preferencji klienta (Microsoft, Google, Atlassian, rozwiązania open source…) Pod koniec tego etapu, po drobiazgowym dopracowaniu każdego szczegółu funkcjonowania firmy — Process Book jest gotowy.

5

Wdrożenie

  • przeszkolenie pracowników i zarządu
  • polityka zarządzania procedurami
  • uruchomienie całości systemu

Oddzielne uprawnienia dla różnych szczebli pracowników, instrukcje, karty stanowisk, formularze, listy, procedury… Klient otrzymuje unikalne narzędzie zaprojektowane i zbudowane dokładnie pod jego organizację. Twoja firma właśnie zaczęła być wydajniejsza we wszystkim, co robi. Stała się lepszą wersją siebie. Gratulacje!

2

Diagnoza

  • identyfikacja błędów do usunięcia
  • rozpoznawanie obszarów do poprawy
  • wskazanie potencjałów wzrostu

Wyciągamy precyzyjne wnioski z precyzyjnych danych: co warto wyeliminiować, co zoptymalizować oraz jakie nowe praktyki bądź narzędzia mogły by wprowadzić organizację na ścieżkę wzrostu i wydajności. Odróżniamy ważne od nieważnego i budujemy ramy przyszłego skupienia się tylko na tym pierwszym.

4

Kompletacja

  • przygotowanie systemu informatycznego
  • finalne wersje plików i systemów
  • ostatnie konsultacje

Księga procesów i procedur jest tak dobra, jak intuicyjne jest korzystanie z niej przez każdego pracownika na co dzień. Typ systemu zależy tylko od możliwości i preferencji klienta (Microsoft, Google, Atlassian, rozwiązania open source…) Pod koniec tego etapu, po drobiazgowym dopracowaniu każdego szczegółu funkcjonowania firmy — Process Book jest gotowy.

Zapytaj o niezobowiązującą ofertę i terminy dla Twojej firmy

Każdy dzień działania według lepszych procedur to czysty zysk. Zapraszamy do rozmowy:

Zapytaj o ofertę

Co otrzymasz: gotowe rozwiązania, zalecenia i sposób ich realizacji

Process Book to więcej niż pojedyncza „książka” czy rozpisanie obowiązków dla pracowników. To nie szablon, który adaptujemy do firmy, lecz metodyka i doświadczenie, które pozwala zamknąć całość priorytetów i działań organizacji w dającej się skalować i egzekwować wizji.

co_otrzymasz

PROCESS BOOK

Każda realizacja jest w 100% indywidualna Process Book to środek, a nie cel.

Procescope | procedura_operacyjna
Procedury operacyjne
Procescope | karty_dzialu
Karty działu
Procescope |
Zakres pracy działu
Procescope |
Opis działu
Procescope |
Karty stanowiskowe
Procescope |
Zakres stanowiska
Procescope |
Opis stanowiska
Procescope |
System informatyczny
Procescope |
Rejestr dokumentów
Procescope |
Diagramy procesów
Procescope |
Instrukcje stanowiskowe
Procescope |
Listy zadań i checklisty
Szablony dokumentów
Szablony formularzy
Opis metod
Reguły biznesowe
Szkolenia wdrożeniowe
Macierz odpowiedzialności
Harmonogram pracy
Dokumenty słownikowe
Procedury do zarządzania Process Book

Wsparcie posprzedażowe:

Process Book jest jak sygnał do startu. Wyruszamy we wspólną drogę i jesteśmy zawsze blisko potrzeb Twojej firmy. Indywidualny charakter usług Procescope sprawia, że w sposób naturalny stajemy się na długi czas częścią zespołu klienta; działamy razem i we wspólnym celu. Jesteśmy nastawieni na perspektywiczną, współpracę i wsparcie na każdym etapie.

SUPPORT

Prawdziwy rozwój nigdy się nie kończy. Możesz liczyć na:

Standaryzacja procesów

Możemy zająć się wybranym procesem albo spojrzeć na szerszy obraz.

Audyt organizacji miejsca pracy 5S

Sprawdzimy i doradzimy, jak  Twoja firma mogła by działać bezpieczniej i lepiej.

Warsztaty problem solving

Podzielimy się doświadczeniem co do strategii rozwiązywania problemów w firmie

Szkolenia tematyczne

Wybierz obszar, w którym chciałbyś rozwijać firmę, i pozwól nam działać.

To może wyglądać tak:

Masz tę samą firmę, ale wszystko działa lepiej. Jest jak nastrojony mechanizm, gdzie wreszcie wszystko działa tak, jak powinno było od początku:

  • pracownicy są zadowoleni
  • menedżerowie nie zajmują się micromanagementem
  • każdy ma klarowny schemat postępowania
  • spada liczba konfliktów
  • zwiększa się efektywność firmy
  • rośnie decyzyjność i odpowiedzialność
  • zarządzanie jest łatwiejsze i skuteczniejsze
  • Twoi klienci łatwiej mogą Ci zaufać
Lepszych procedur, lepszych wyników i lepszej firmy nie warto odkładać na później. Pomożemy Ci wdrożyć potrzebne i korzystne zmiany.

Z dumą pracujemy dla:

Procescope |

To tylko kilku z wielu zadowolonych klientów naszego zespołu. Dołącz do ich grona, a na początek zapytaj o niezobowiązującą ofertę.

KONTAKT

Ty wykonasz pierwszy krok, my pozostałe:

Metodycznie i profesjonalnie, jak zawsze w Procescope.

Opisz nam, jaki problem chciałbyś rozwiązać w firmie, a my zaproponujemy dopasowany i niezobowiązujący plan działania:

Chcesz porozmawiać od razu? Działamy w dni robocze od 9:00 do 17:00.

609 801 360