Przewodnik dla firm, które chcą być lepsze, a nie tylko większe
Process Book jest idealny, gdy chcesz zwiększać jakość, a nie tylko ilość. Szczególnie efektywnie zwiększa efektywność i rentowność firm:
Dopracowany system zarządzania firmą ułatwia sprawne współdziałanie pracownikom na różnych stanowiskach, stażu i doświadczeniu. Dzięki niej ekspert obecny w firmie od lat oraz osoba wdrażająca się od miesiąca mogą mówić w imieniu firmy 'jednym głosem’.
Powtarzalność procesów to powtarzalność wyników
Aby planować rozwój firmy, musisz panować nad tym, jak firma działa i co robi. Nie można zaczynać od zera każdego miesiąca i z każdym nowym pracownikiem. Przyglądasz się, co przynosi właściwe rezultaty, zmieniasz to w procedurę, a potem wdrażasz ją jako standard dla wszystkich oddziałów i osób. Od powtarzalności działań przechodzisz do powtarzalności sukcesów.
Realne wytyczne, realne efekty
Działamy według planu, który zadziałał już w setkach firm w Polsce i setkach tysięcy na świecie. Stosujemy najskuteczniejsze modele i sprawdzone narzędzia zarządzania i optymalizacji biznesowej. Ten plan jest rygorystyczny i elastyczny zarazem. Każdy krok wynika z lat doświadczenia, ale każdy jest też dopasowany do specyfiki Twojej firmy. Twoja firma ma stać się lepszą wersją samej siebie, a nie inną firmą. To jest nasz wspólny cel.
Pracujemy z narzędziami:
-
Diagramy procesów
-
Strumień wartości VSM
-
Kaizen
-
Macierz RACI
-
KPI
-
Standaryzacja pracy
-
Eliminowanie marnotrawstwa
-
Organizacja miejsca pracy 5S
-
Problem solving
-
Zarządzanie wizualne
-
Matryca kompetencji
-
Checklista zarządzania zmianą
-
Diagram Ishikawy
-
DMAIC
-
PDCA
Wdrożenie Process Book krok po kroku:
Podręcznik tworzymy dla klienta i razem z nim. Dobre procedury są zgodne z DNA firmy i pomagają jej we wszystkim, co ważne. Uważnie i z dbałością o każdy detal przechodzimy od pierwszej rozmowy do finalnego sukcesu:
1
Audyt
-
warsztaty
-
wywiad
-
katalogowanie informacji
Poznajemy firmę w każdym szczególe: spotykamy się z pracownikami każdego szczebla, analizujemy procesy, uważnie przyglądamy się codziennym działaniom i uważnie słuchamy uwag zespołu i zarządu. Tworzymy precyzyjny obraz firmy takiej, jaka naprawdę jest w danym momencie — i tego, co chcemy w niej zmienić.
2
Diagnoza
-
identyfikacja błędów do usunięcia
-
rozpoznawanie obszarów do poprawy
-
wskazanie potencjałów wzrostu
Wyciągamy precyzyjne wnioski z precyzyjnych danych: co warto wyeliminiować, co zoptymalizować oraz jakie nowe praktyki bądź narzędzia mogły by wprowadzić
organizację na ścieżkę wzrostu i wydajności. Odróżniamy ważne od nieważnego i budujemy ramy przyszłego skupienia się tylko na tym pierwszym.
3
Konstrukcja
-
biblioteki procedur, instrukcji, metod i list
-
dokumentacja i materiały dla zespołu
-
selekcja i koordynacja rozwiązań
Kluczowy element budowy Process Booka dla Twojej firmy: zbieramy i koordynujemy ze sobą procedury na wszystkie stanowiska, tworzymy przyjazne instrukcje, dokumenty, praktyczne listy zadań i pomocne formularze. Z wielu szczegółów, informacji i działań budujemy bibliotekę która zmieni złożoną firmę w spójnie działający organizm.
4
Kompletacja
-
przygotowanie systemu informatycznego
-
finalne wersje plików i systemów
-
ostatnie konsultacje
Księga procesów i procedur jest tak dobra, jak intuicyjne jest korzystanie z niej przez każdego pracownika na co dzień. Typ systemu zależy tylko od możliwości i preferencji klienta (Microsoft, Google, Atlassian, rozwiązania open source…) Pod koniec tego etapu, po drobiazgowym dopracowaniu każdego szczegółu funkcjonowania firmy — Process Book jest gotowy.
5
Wdrożenie
-
przeszkolenie pracowników i zarządu
-
polityka zarządzania procedurami
-
uruchomienie całości systemu
Oddzielne uprawnienia dla różnych szczebli pracowników, instrukcje, karty stanowisk, formularze, listy, procedury… Klient otrzymuje unikalne narzędzie zaprojektowane i zbudowane dokładnie pod jego organizację. Twoja firma właśnie zaczęła być wydajniejsza we wszystkim, co robi. Stała się lepszą wersją siebie. Gratulacje!
2
Diagnoza
-
identyfikacja błędów do usunięcia
-
rozpoznawanie obszarów do poprawy
-
wskazanie potencjałów wzrostu
Wyciągamy precyzyjne wnioski z precyzyjnych danych: co warto wyeliminiować, co zoptymalizować oraz jakie nowe praktyki bądź narzędzia mogły by wprowadzić organizację na ścieżkę wzrostu i wydajności. Odróżniamy ważne od nieważnego i budujemy ramy przyszłego skupienia się tylko na tym pierwszym.
4
Kompletacja
-
przygotowanie systemu informatycznego
-
finalne wersje plików i systemów
-
ostatnie konsultacje
Księga procesów i procedur jest tak dobra, jak intuicyjne jest korzystanie z niej przez każdego pracownika na co dzień. Typ systemu zależy tylko od możliwości i preferencji klienta (Microsoft, Google, Atlassian, rozwiązania open source…) Pod koniec tego etapu, po drobiazgowym dopracowaniu każdego szczegółu funkcjonowania firmy — Process Book jest gotowy.
Zapytaj o niezobowiązującą ofertę i terminy dla Twojej firmy
Każdy dzień działania według lepszych procedur to czysty zysk. Zapraszamy do rozmowy:
Co otrzymasz: gotowe rozwiązania, zalecenia i sposób ich realizacji
Process Book to więcej niż pojedyncza „książka” czy rozpisanie obowiązków dla pracowników. To nie szablon, który adaptujemy do firmy, lecz metodyka i doświadczenie, które pozwala zamknąć całość priorytetów i działań organizacji w dającej się skalować i egzekwować wizji.
PROCESS BOOK
Każda realizacja jest w 100% indywidualna Process Book to środek, a nie cel.
Procedury operacyjne
Karty działu
Zakres pracy działu
Opis działu
Karty stanowiskowe
Zakres stanowiska
Opis stanowiska
System informatyczny
Rejestr dokumentów
Diagramy procesów
Instrukcje stanowiskowe
Listy zadań i checklisty
Szablony dokumentów
Szablony formularzy
Opis metod
Reguły biznesowe
Szkolenia wdrożeniowe
Macierz odpowiedzialności
Harmonogram pracy
Dokumenty słownikowe
Procedury do zarządzania Process Book
Wsparcie posprzedażowe:
Process Book jest jak sygnał do startu. Wyruszamy we wspólną drogę i jesteśmy zawsze blisko potrzeb Twojej firmy. Indywidualny charakter usług Procescope sprawia, że w sposób naturalny stajemy się na długi czas częścią zespołu klienta; działamy razem i we wspólnym celu. Jesteśmy nastawieni na perspektywiczną, współpracę i wsparcie na każdym etapie.
SUPPORT
Prawdziwy rozwój nigdy się nie kończy. Możesz liczyć na:
Standaryzacja procesów
Możemy zająć się wybranym procesem albo spojrzeć na szerszy obraz.
Audyt organizacji miejsca pracy 5S
Sprawdzimy i doradzimy, jak Twoja firma mogła by działać bezpieczniej i lepiej.
Warsztaty problem solving
Podzielimy się doświadczeniem co do strategii rozwiązywania problemów w firmie
Szkolenia tematyczne
Wybierz obszar, w którym chciałbyś rozwijać firmę, i pozwól nam działać.
To może wyglądać tak:
Masz tę samą firmę, ale wszystko działa lepiej. Jest jak nastrojony mechanizm, gdzie wreszcie wszystko działa tak, jak powinno było od początku:
-
pracownicy są zadowoleni
-
menedżerowie nie zajmują się micromanagementem
-
każdy ma klarowny schemat postępowania
-
spada liczba konfliktów
-
zwiększa się efektywność firmy
-
rośnie decyzyjność i odpowiedzialność
-
zarządzanie jest łatwiejsze i skuteczniejsze
-
Twoi klienci łatwiej mogą Ci zaufać
Lepszych procedur, lepszych wyników i lepszej firmy nie warto odkładać na później. Pomożemy Ci wdrożyć potrzebne i korzystne zmiany.
Z dumą pracujemy dla:
To tylko kilku z wielu zadowolonych klientów naszego zespołu. Dołącz do ich grona, a na początek zapytaj o niezobowiązującą ofertę.
Pewnie zainteresuje Cię także:
KONTAKT
Ty wykonasz pierwszy krok, my pozostałe:
Metodycznie i profesjonalnie, jak zawsze w Procescope.
Opisz nam, jaki problem chciałbyś rozwiązać w firmie, a my zaproponujemy dopasowany i niezobowiązujący plan działania:
Chcesz porozmawiać od razu? Działamy w dni robocze od 9:00 do 17:00.